top of page

אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון המיועד לתלמידים וסטודנטים, המשלב הערכה של היבטים נפשיים-רגשיים ("פסיכו") יחד עם הערכה לימודית-אקדמית-קוגניטיבית ("דידקטי") של המאובחן. הוא נערך על פי רוב על רקע קשיים באחד או יותר מתחומי הלמידה, קשב וריכוז, קשיים רגשיים, התנהגותיים או חברתיים.

אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי- ילקוט בית ספר עם ספרים ועפרון ובובת ספוג בצורת מוח

וקצת יותר בהרחבה...


בניגוד לאבחון דידקטי, הבוחן רק את הכישורים הלימודיים, אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון משולב ומקיף יותר אשר לוקח בחשבון את ההשפעה של מכלול הגורמים המשפיעים על היכולת להשתלב בצורה מיטבית בבית הספר ולהצליח בלימודים, וכן לדייק את תחומי החוזק והחולשה.

בכך, האבחון מאפשר להתאים באופן מיטבי את תנאי הלמידה ואסטרטגיות לימודיות וחינוכיות, על מנת לממש טוב יותר את פוטנציאל הלמידה וההתקדמות האישית, ולא פחות חשוב- את רווחתו הנפשית ואיכות חייו של התלמיד.

 

אבחון פסיכודידקטי במכון הכרה מתבצע על פי רוב על פני 2-3 מפגשים וכוללים:

 

  • ראיון לאיסוף מידע, הבנת ההיסטוריה האישית והחינוכית ודיוק הקשיים עליהם מדווחים המטופל, משפחתו, או צוות ההוראה.

  • סדרה של שאלונים ומבדקים קוגניטיבים, לימודיים ורגשיים על מנת להעריך תחומים כמו אינטליגנציה, כישורי שפה ויכולות אקדמיות, כמו גם משאבים או קשיים רגשיים.

  • בסיום, נערך פגישת משוב בה מוסברות התוצאות וההמלצות.

 

חשוב לדעת שתהליך האבחון הוא שיתופי ותומך, שמטרתו לשפר את חווית הלמידה, את רמת התפקוד, ואת רווחתו הנפשית של המאובחן בתוך ההקשר הלימודי.

bottom of page